Gå til indhold

Handelsbetingelser

Følgende handelsbetingelser er gældende for virksomheden Steenberg Kommunikation (CVR-nr: 45055442) samt alle de kunder, der køber ydelser og andre leverancer fra www.katrinesteenberg.dk. Betingelserne er gældende fra oktober 2024. 

Steenberg Kommunikation kan ændre de nuværende handelsbetingelser til enhver tid. Dog er du som kunde altid omfattet af de betingelser, der var gældende på det tidspunkt, du indgik aftalen.

 

1. Betaling


1.1 Priser og prisændringer 

Steenberg Kommunikation leverer opgaver og projekter på baggrund af en fast, timebaseret betaling. Derfor bliver du faktureret pr. brugt tid, medmindre andet er aftalt skriftligt. 

Steenberg Kommunikation forbeholder sig retten til at ændre gældende priser med 30 dages varsel. Du vil som kunde altid modtage en skriftlig beskrivelse af eventuelle prisændringer, og disse vil ikke påvirke allerede indgåede projekter eller aftaler. 

 

1.2 Pristilbud 

Tilbud på opgaver og projekter fra Steenberg Kommunikation er gældende i 30 dage, medmindre andet er aftalt skriftligt. Hvis kunden udvider leverancens omfang i en sådan grad, at den ikke længere stemmer overens med det originale tilbud, kan Steenberg Kommunikation opkræve betaling for den yderligere brugte tid. 

 

1.3 Fakturering:

Når du som kunde køber ydelser af Steenberg Kommunikation, faktureres 25% af beløbet, inden arbejdet påbegyndes. De resterende 25% faktureres ved den endelige levering af ydelsen.

Der aftales individuelle betalingsfrister, hvis du opstarter et fast samarbejde eller et større projekt, hvor ydelsen overstiger 5.000 kr. ekskl. moms.

Så snart opgaven er godkendt og bekræftet af kunden, er den bindende. Det vil sige, at fra det øjeblik, har kunden ikke længere mulighed for at annullere den – medmindre andet er aftalt skriftligt. 

 

1.4 Betalingsfrist:

Uanset samarbejdstype, har alle fakturaer udstedt af Steenberg Kommunikation en betalingsfrist på 8 dage netto. Betalingen skal dermed senest ske på den sidste forfaldsdag, som også fremgår af fakturaen. 

Steenberg Kommunikation er berettiget til at opkræve kunden et rykkergebyr og rente fra forfaldsdagen ved for sen betaling. Dette vil gøres efter lovens til enhver tid gældende regler. Indtil betalingen er modtaget, forbeholder Steenberg Kommunikation sig retten til at stoppe samarbejdet. 

 

1.5 Rejse og øvrige udgifter

Såfremt der er rejse forbundet med en specifik opgave, vil dette blive afregnet efter statens gældende takster. Hvis rejsetiden overstiger 60 minutter hver vej, vil du blive faktureret efter Steenberg Kommunikations aktuelle timepriser. 

Øvrige udgifter forbundet med udførelsen af opgaven vil ligeledes blive faktureret. Dette omfatter eksempelvis parkering, transportudgifter, trykmaterialer, annoncekroner og lignende. 

 

2. Samarbejde

 

2.1 Fast samarbejde og opsigelse 

Hvis du har indgået et fast samarbejde med Steenberg Kommunikation, er du som kunde underlagt en opsigelsesperiode på løbende måned + 1 måned. Hvis du ønsker at opsige dette samarbejde, skal det ske skriftligt via e-mail: ksl@katrinesteenberg.dk. Samarbejdet er først opsagt, når du modtager en bekræftelse herpå. 

Steenberg Kommunikation forbeholder sig retten til at opsige fast samarbejde med 1 måneds varsel. Derudover har Steenberg Kommunikation også ret til at stoppe al arbejde uden varsel ved manglende betaling. 

Når aftalen mellem Steenberg Kommunikation og kunden ophører, bortfalder alle forpligtelser herimellem. 

 

2.2 Forud for en leverance

Kunden forpligter sig til at levere de nødvendige ressourcer der skal til, for at Steenberg Kommunikation kan løse den pågældende opgave. Hvis kunden ikke leverer dette inden for den aftalte tid, kan Steenberg Kommunikation udskyde tidsfristen for leverancen. Kunden pålægges desuden et erstatningsansvar, såfremt forsinkelsen har medført tab for Steenberg Kommunikation. 

 

2.3 Feedback og korrektur

Steenberg Kommunikation overleverer færdige projekter digitalt til kunden, hvorefter kunden maksimum har 3 hverdage til afgive feedback. Såfremt der er behov for tilretning af leverancen, har kunden ret til 1 korrektur. 

Kunden mister denne ret til korrektur, hvis kunden afgiver sin feedback senere end 3 hverdage. Hvis kunden alligevel ønsker korrektur på den fremsendte leverance, vil dette arbejde blive faktureret efter de aktuelle timepriser. 

Hvis leverancen indeholder fejl eller mangler forårsaget af Steenberg Kommunikation, vil disse blive udbedret inden for rimelig tid. 

 

2.4 Ejerskab og rettigheder 

Når du som kunde har betalt al udestående, kan leverancen fra Steenberg Kommunikation frit benyttes. Hvis kunden ikke betaler en eller flere fakturaer fra Steenberg Kommunikation, opnås der ikke ejerskab og ophavsret til leverancen. 

Såfremt kunden ønsker, at Steenberg Kommunikation skal benytte materialer fra tredjeparter, er det kundens eget ansvar at indhente eventuelle rettigheder for brugen af disse. 


3. Ansvar

 

3.1 Produktansvar 

Steenberg Kommunikation er udelukkende pålagt produktansvar i henhold til aktuelle regler i Produktansvarsloven.

 

3.2 Dataopbevaring 

Steenberg Kommunikation har ret til at slette kundens data, når en aftale ophører. Kunden er dermed selv forpligtet til at foretage en kopi af den pågældende data, inden aftalen ophører mellem Steenberg Kommunikation samt kunden. 

 

3.3 Tavshedspligt 

Steenberg Kommunikation er pålagt tavshedspligt, og må derfor ikke videregive eventuelle fortrolige oplysninger om samarbejdet til tredjeparter. 

 

3.4 Force majeure

Steenberg Kommunikation og eventuelle underleverandører kan ikke holdes ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser ved force majeure, dvs. eksterne forhold som er uden for kundens og Steenberg Kommunikations kontrol. 

Såfremt force majeure indtræffer, skal den pågældende part informere den anden part herom. Dette skal ske skriftligt via e-mail, og senest 14 dage efter situationens begyndelse. 

Hvis force majeure medfører en overskridelse af en given leveringsfrist, vil de dertil knyttede betalinger ligeledes blive udskudt. I en sådan situation skal der aftales en ny leveringsfrist mellem kunden og Steenberg Kommunikation. 

 

3.5 Erstatningsansvar

Steenberg Kommunikation er pålagt erstatningsansvar, der er begrænset til kundens direkte tab grundet Steenberg Kommunikations misligholdelse. Erstatningsansvaret indbefatter derfor ikke omsætningstab, driftstab eller indirekte tab. 

Desuden kan Steenberg Kommunikations fulde ansvar aldrig overstige 100% af det fakturerede beløb, der går forud for beskeden om misligholdelse. Steenberg Kommunikation har i den forbindelse ret til at foretage en ny leverance og dermed oprette misligholdelsen.